Consult
11 augustus 2016

Mensen groter maken, hoe Carglass dit realiseerde samen met Acerta

Branch managers van Carglass worden gecoacht om ‘winning behaviours’ in kaart te brengen.

Om de beste organisatieresultaten te behalen, is een professionele en duurzame ontplooiing van de medewerkers cruciaal. De eerste, essentiële stap daarbij is reflectie, waardoor de medewerkers een beter inzicht verwerven in hun gedrag en zich ervan bewust worden op welke manier dat gedrag nog beter afgestemd kan worden op professionele doelstellingen. Maar deze reflectie komt niet vanzelf tot stand en kan men onder meer bereiken door het volgen van in-company coaching trajecten.

Een voorbeeld van een goede leerling is Carglass. Bij dit bedrijf heeft Acerta de talenten van het personeel op een systematische en objectieve manier in kaart gebracht  om zo na te gaan of de juiste persoon op de juiste plaats zit.
Carglass wilde namelijk zijn branch managers ondersteunen in hun verdere ontwikkeling door de ‘winning behaviours’ van elke manager in kaart te brengen. Daarna werd er gekeken hoe de organisatie kon helpen om die sterktes samen met de werknemer verder te ontwikkelen.

Bij in-company coaching trajecten wordt er dus niet alleen ingezet op de inherente drijfveren van mensen, maar die drijfveren worden ook nog eens bespreekbaar gemaakt. Het is niet langer taboe om toe te geven dat je geen energie krijgt van administratieve taken of dat je niet echt houdt van de stress bij last-minute deadlines. Integendeel, er wordt samen gekeken naar de aspecten waarin je wel uitblinkt en gezocht naar manieren om die vaker aan bod te kunnen laten komen in je job.

Meer weten?

Contacteer ons.