Consult

Dynamic Balance Assessment

Maak je hr-departement klaar voor de toekomst

Verhoogde wendbaarheid, schaarste op de arbeidsmarkt, digitalisering, levenslang leren, enzovoort. Het vraagt veel van onze ondernemingen. Ook als hr-departement heb je er mee te maken en speel je een cruciale rol om die uitdagingen in je onderneming aan te gaan.

Hoe organiseer je jouw afdeling zodat je dat kan blijven waarmaken?

Met Dynamic Balance Assessment

Met deze grondige beproefde methodologie lichten we de organisatie en werking van je hr-departement door. We bekijken het geheel: je personeel en hun vaardigheden, je processen en hoe je die organiseert, en de systemen en tools die je hierin ondersteunen.

Het resultaat:

Je weet waar je staat …

Voor elk van deze onderdelen krijg je een duidelijke inschaling:

  • ‘future proof’: klaar voor (bestand tegen) toekomstige uitdagingen
  • ‘secured’: continuïteit verzekerd
  • ‘operational’: in werking maar voor verbetering vatbaar
  • ‘in crisis’: problematisch en dringend aan te pakken

… en waar je naar toe gaat

Op basis van deze analyse geven we je een concreet stappenplan met werkpunten en opportuniteiten. Zo kom je tot een ‘dynamic balance’ - een dynamisch evenwicht tussen mensen, systemen en processen. Je weet wat je moet doen om je hr-organisatie meer daadkracht te geven en tot een hoger niveau te tillen. Na dit assessment ga je geen uitdaging uit de weg en ben je helemaal klaar om de toekomst van je onderneming mee vorm te geven.

Workshop  

Wil jij weten hoe jouw hr-afdeling er voor staat? Dan werken wij graag een workshop op maat van je hr-organisatie uit.

Tijdens deze workshop:

  • leer je de verschillende bouwstenen van een HR-departement onderscheiden: people & skills, systems & tools, process & organisation
  • ontdek je op welk niveau een hr-departement opereert ('in crisis', 'operational', 'secured' of 'future proof') en onderzoek je de graad van maturiteit van je eigen HR-organisatie
  • weet je hoe je processen kan ontleden: processtappen definiëren, rollen en verantwoordelijkheden bepalen, systemen en communicatiekanalen ontleden en deelactiviteiten omschrijven
  • nemen we één of meerdere processen naar keuze in het domein payroll en personeelsadministratie in jouw hr-afdeling onder de loep (payroll, in dienst, uit dienst, extralegale voordelen, time & attendance, professionele en persoonlijke wijzigingen)
  • formuleer je actiepunten voor je eigen HR-afdeling om beter tegemoet te komen aan de verwachtingen van je werknemers en stakeholders.

Voor meer informatie over deze workshop of een vrijblijvende offerte, contacteer ons.

 

Meer weten?

Contacteer ons.